TRX/FUNKCIONÁLIS EDZÉS

Stúdiónkban funkcionális edzés végzésére is van lehetőség, melyet minden vendégünknek bátran ajánlunk, hiszen sokoldalúan fejleszti a test izomzatait, igen változatos gyakorlatok végzése közben.

A funkcionális edzés során nem csupán egy-egy izomcsoportra koncentrálunk, hanem a test teljes megmozgatása kerül fókuszba, akként, hogy a test természetes mozgásmintáit fejlesztjük, tehát olyan mozdulatokon alapulnak a gyakorlatok, amelyeket a hétköznapi életben is végzünk, például guggolások, emelések, törzsizmokat fejlesztő összetett gyakorlatok.

A funkcionális edzés mellett szóló érv, hogy segíti a tartóizmaink megerősítését, ezáltal a helyes testtartás kialakulását és rögzülését, segít megakadályozni rossz mozgásminták beidegződését, illetve hozzájárulhat későbbi hát-, derékproblémák megelőzéséhez is. Segítségével fejleszthető az izomerő, a gyorsaság és az állóképesség egyaránt, javítható az egyensúlyérzék és a hajlékonyság. A funkcionális edzés emellett formálja az egész testet, fokozza az anyagcsere működését és segít a zsírégetésben.

Személyi edzőink szakszerű segítséget nyújtanak mind a saját testsúllyal végzett mozgásformák helyes elsajátításában, mind különböző eszközök megfelelő használatában. Az egyik legismertebb eszköz, amivel igen változatossá lehet tenni az edzéseket, a TRX, mely használatára természetesen stúdiónkban is van lehetősége vendégeinknek, szakképzett edzői irányítás mellett. 

A TRX mint eszköz és mint sokoldalú edzésmódszer jelenleg nagyon közkedvelt, hiszen a saját testsúlyunkat és egy igen egyszerű eszközt használva tökéletesen alkalmas alakformálásra, izomerő fejlesztésre és az állóképesség javítására is.

TRX edzések során egyszerre dolgoztatjuk a vázizom rendszert és a keringési rendszert, miközben a core izmok folyamatosan stabilizálnak, ezáltal hatékonyan fejleszthető a funkcionális erő és a core izmok stabilitása is.

A TRX használata, valamint a gyakorlatok nincsenek sem korhoz, sem nemhez, sem edzettségi szinthez kötve, mindenki aktuális állapotának megfelelően alkalmazható.

A gyakorlatok nem fix, kötött pályán mozognak, hanem szabad mozgási lehetőséget hagynak az izmoknak és az ízületeknek, ezért a szokottnál sokkal több izom vesz részt a munkában, továbbá előnye, hogy nem terheli túl az ízületet az edzések alatt, mivel saját testsúllyal dolgozunk, és folyamatosan változtathatunk a gyakorlat erősségén, könnyedén korrigálhatóak a mozdulatok, így elkerülhető az ízületek akaratlan túlfeszítése vagy terhelése.

A TRX segítségével olyan izmok erősítése is lehetséges, amelyek javítják a tartást, segítenek leküzdeni a testen lévő zsírfelesleget, valamint rugalmasabbá teszik az egész testet, így feszesebb, koordináltabb lesz a mozgás.